دوخبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

جزئیات‌ انتقال هدایا از موزه ریاست‌جمهوری در آخرين ساعات قبل از تنفيذ!

سه هفته پیش برخی وب سایت ها و رسانه ها ، با انتشار خبری اعلام کردند که هدایای خارجی روسای جمهور و مقامات عالی کشور - که در یادمان‌ ریاست جمهوری و موزه هدایا  در ساختمان 240 سعدآباد نگهداری می‌شود- ، در ساعات پایانی جمعه شب (11 مرداد ) چند ساعت پیش از آغاز مراسم تنفیذ ریاست جمهوری ، با چندین دستگاه کامیون به مکانی نامعلوم منتقل شد.
پیگیری‌رسانه ها در این زمینه در هاله‌ای از ابهام باقی‌ماند؛ چرا که کارمندان روابط عمومی ریاست جمهوری و مسئول روابط عمومی کاخ موزه سعدآباد در این زمینه اظهار بی‌اطلاعی ‌کردند و جواد پاسپانیان مدیرکل تشریفات ریاست جمهوری ترجیح داد سکوت کند و پاسخگوی تماس های خبرنگاران نباشد.
این مقام آگاه در تشریح جزئیات این اقدام به خبرنگار «انتخاب» گفت: اوایل تیرماه امسال نامه ای از سوی سید حسین موسوی رییس دفتر رییس جمهور به معاونش مهدی آشتیانی (معاون وقت تشریفات دفتر رییس جمهور) - که مدیریت ساختمان موزه هدایا واقع در سعدآباد، بر عهده آن معاونت است- نوشت و در آن از عزم رییس جمهور مبنی بر بسته بندی و فهرست برداری هدایای دوران هشت ساله ریاست جمهوری اش خبر داد ، بر اساس دستور رییس دفتر رییس جمهور کار بسته بندی هدایا اوایل تابستان آغاز شد .
سرانجام در نیمه شب جمعه یازدهم مرداد ماه از ساعت یازده شب تا دو و سی دقیقه بامداد شنبه دوازدهم مردادماه 2283 قلم هدیه رییس جمهور که همگی دارای برچسب اموال نهاد ریاست جمهوری بود و اطلاعات آن در سیستم اموال موزه هدایا ثبت و ضبط شده است، در 4 کامیون جاسازی و با 5 ماشین زرهی اسکورت شد و به ساختمان لادن در میدان ونک منتقل گردید . پیش از خروج این هدایا از سعدآباد، علیرضا نجاتی معاون اداره کل تشریفات دفتر رییس جمهور ذیل فهرست 2283 هدیه ، رسیدی را امضا کرده و نوشته ؛ خروج هدایا و انتقال اموال نهاد ریاست جمهوری با دستور تشریفات ریاست جمهوری بوده است .
آنچه در این میان اهمیت دارد این است که از سوی برخی افراد به کارکنان موزه هدایا از طرف مسئولان دفتر رییس جمهور سابق دستور داده شده تا همه اطلاعات مربوط به هدایا شامل پرونده ها ، فهرست و عکس هدایا منهدم شود و از بین برود.
متاسفانه هفته گذشته بازماندگان تیم رییس جمهور سابق در تشریفات ریاست جمهوری پرونده ها و اسناد مربوط به هدایای ریاست جمهوری را از محل موزه خارج کرده اند تا در دسترس نباشد.
محلی که برای استقرار هدایای احمدی نژاد در نظر گرفته شده ساختمان هفت طبقه "لادن" است که متاسفانه هدایا بدون حضور و نظارت کارشناسان موزه داری و اسناد ملی ، با عجله ، بدون رعایت استانداردها و به صورت فله ای در طبقات این ساختمان جا داده شده که متاسفانه برخی از هدایا دچار آسیب شده است . همچنین از لحظه انتقال هدایا به ساختمان لادن ، هر شب شیفت حفاظتی (توسط تیم نیروهای "ستاد راهیان نور" که طی چند سال گذشته در سعدآباد و تشریفات ریاست جمهوری مستقر بوده اند) برقرار شده است .
این در حالیست که ساختمان لادن کاربری اداری دارد و متاسفانه فاقد مخازن نگهداری هدایا و تجهیرات امنیتی و حفاظتی مورد نیاز موزه هاست . براساس مصوبه دولت احمدی نژاد، دفتر رییس جمهور دوره نهم و دهم در ساختمانی معروف به لادن در حوالی میدان ونک تهران، تشکیل و تجهیز شده است.
اتفاق ناگوار دیگری نیز رخ داد که متاسفانه در سکوت خبری پیگیری نشد ؛ سرقت یازده قلم هدایای نفیس و منحصر به فرد سران کشورهای خارجی به رییس جمهوری اسلامی ایران سید محمد خاتمی از جمله مدال زرین شهروندی عربستان و قطر اهدایی پادشاهان عربستان و قطر به آقای خاتمی و.... ) ! ،
منبع: http://www.asriran.com/fa/news/293078

کمبود شدید داروهای قلبی در داروخانه ها/ افزایش 3 برابری قیمت داروها

به روز کردن راهنماهای بالینی در درمان قلب و عروق یکی از دغدغه‌های جامعه متخصصان قلب و عروق است که برای نخستین بار بنا داریم تا پروتکل‌های درمانی سال 2012 و 2013 را که توسط انجمن قلب و عروق آمریکا و اروپا پیشنهاد شده در این کنگره بررسی کرده و بخش‌های قابل اجرا در ایران را بومی‌سازی کنیم.
وی با اشاره به اینکه جدیدترین روش‌های آنژیوگرافی و کارگذاشتن استنت‌های قلبی در این کنگره ارائه می‌شود افزود: صاحب‌نامانی مانند پروفسور اشپرزل از آلمان اولین فردی است که در دنیا باطری قلب جدیدی را در خود قلب کار گذاشته که سیم ندارد و داخل خود قلب کاشته می‌شود در حالی که باطری‌های دیگر بزرگتر بوده و در زیر پوست کار گذاشته می‌شود، دکتر پاتریک سروس شاخص‌ترین فرد در حوزه اینترونشال کاردیولوژی است که در این کنگره آخرین مطالب خود را ارائه می‌کند.
آنژیوگرافی گرفتگی عروق را باز نمی‌کند/ استنت بهترین راه باز کردن عروق:
برخی پزشکان به دلیل سود بالا به همه بیمارانی که دچار گرفتگی عروق هستند کارگذاشتن استنت را پیشنهاد می‌کنند . این باور غلط وجود دارد که تنها با یک آنژیوگرافی و گرفتگی عروق قلبی باز می‌شود در حالی که آنژیوگرافی نقش درمانی ندارد و تنها یک روش کمک تشخیصی است.
پزشک بر اساس علایم بیمار تنگی عروق را حدس می‌زند و با آنژیوگرافی به تشخیص قطعی می‌رسد. در 70 درصد موارد گرفتگی‌های رگ‌های قلب و عروق با بالن باز می‌شود و در 99 درصد این موارد استنت هم کار می‌گذاریم.
وقتی فقط از بالن استفاده می‌شود تنگی عروق در 30 درصد موارد دوباره عود می‌کند در حالی که با کار گذاشتن استنت این مسأله به 5 درصد می‌رسد.
نسل اول استنت‌ها غیردارویی بودند و در عرض 6 ماه پس از کار گذاشتن آنها عروق فرد دوباره تنگ می‌شد ولی نسل بعدی آغشته به دارو بود که پس از کارگزاری در عروق قلبی فرد دارویی از استنت تراوش می‌شد که جلوی بسته شدن جدار رگ را می‌گیرد.
نسل جدید قابل جذب هستند که بعد از 6 ماه از کار گذاشتن در عروق فرد جذب می‌شوند اما این بدان معنا نیست که استنت‌های نسل قدیمی‌تر خوب نیستند.
کمبود وارفارین و پلاویکس در داروخانه‌های دولتی:
عضو هیئت مدیره انجمن آترواسکلروز کمبود داروی بیماران قلبی به ویژه در ماه‌های اخیر را از جمله مشکلات جدی برشمرد و افزود: داروی بیماران قلبی مانند وارفالین (رقیق کننده خون) که از لخت شدن خون جلوگیری می‌کند و داروی پلاویکس به شدت کمیاب شده و داروخانه‌هایی مانند هلال احمر و 13 آبان نیز آن را توزیع نمی‌کنند.

قیمت دارو سه برابر شده ولی پوشش بیمه‌ای تغییری نکرده: همچنین داروهایی که در درمان نامنظمی شدید ضربان قلب و آریتمی قلب مؤثرند و داروی پایین آورنده قند خون نیز کمیاب شده است از طرفی با افزایش قیمت ارز قیمت داروها تا 3 برابر افزایش یافته در حالی که سقف پوشش بیمه‌ای تغییری پیدا نکرده است.
در کشورهای پیشرفته 95 درصد هزینه جراحی و تجهیزات مورد لزوم قلب را بیمه‌ها تقبل می‌کنند و تنها 5 درصد درمان را بیمار می‌پردازد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/293168

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 7 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب