روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

کشتار دو گوزن کمیاب و آبستن در شمال

یگان حفاظت محیط زیست مازندران روز گذشته در جریان گشت و کنترل مناطق جنگلی حفاظت شده بولا واقع در دودانگه ساری، با مشاهده آثار شکار غیرمجاز، موفق به دستگیری 4 نفر شکارچی متخلف شدند.

به گفته وی، از این متخلفین لاشه دو راس گوزن (شوکا) ماده آبستن، دو قبضه اسلحه شکاری و مقداری مهمات کشف و ضبط شد.

در گذشته شکارچیان خارج از فصل مجاز به شکار نمی رفتند و هرگز به سمت حیوانات جوان، ماده و بره ها شلیک نمی کردند. روند رو به گسترش کشتار حیوانات ماده، آبستن و حتی گونه های کمیاب و در معرض انقراض نشان از نابودی تمام اصولی دارد که زمانی حتی شکارچیان غیر مجاز آنها را رعایت می کردند.

شوکا (گوزن مینیاتوری) کوچکترین گونه گوزن کشور به شمار می رود، شوکا با رنگ بدن تقریبا قهوه‌ای و نوک موهای روشن‌ حدود 15 کیلوگرم وزن دارد. گوزن‌ از گونه های جانوری متعلق به حدود میلیونها سال پیش است، حیات گوزن‌ها در شمال ایران قدمتی طولانی دارد و روزگاری در گستره وسیعی از مناطق جنگلی جنوب دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان زندگی می کرده است.

هوشمند یادآور شد: در حال حاضر نسل هر دو گونه گوزن مناطق جنگلی شمال ایران یعنی مرال (گوزن قرمز) و شوکا (گوزن مینیاتوری) به دلیل تخریب گسترده، تغییر کاربری عرصه های جنگلی شمال کشور به مناطق مسکونی و زمین های کشاورزی و شکار بی رویه در آستانه انقراض قرار دارد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/256938

هزینه هر آمپول سرطان خون ۵ میلیون تومان!

رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی محک: داروهای درمان سرطان‌های خون بسیار گران است به طوری که در مرحله اول درمان این بیماران هزینه هر آمپول سرطان خون حاد ۵ میلیون تومان تمام می‌شود.
بیماران مبتلا به سرطان خون پس از هزینه کردن ۱۰ آمپول با هزینه ۵۰ میلیون تومان وارد مرحله پیوند مغز و استخوان می‌شوند که در این مرحله نیز داروهای پیوند بسیار پرهزینه هستند. هزینه‌های درمان بیماران سرطانی بسیار گران است بخشی از داروها که توسط بیمه پوشش داده شده مناسب است اما برخی دیگر که بیمه آنها را پوشش نداده با افزایش نرخ ارز بسیار گران شده و تأمین آن سخت است.
منبع: http://www.asriran.com/fa/news/257050

راه شعبان بی مخ...

رجاله سالاری و پیش بردن اهداف سیاسی با استفاده از غوغاسالاران ، در تاریخ سیاسی ایران، پدیده نوظهوری نیست. شعبان بی مخ ، فقط یکی از این افراد بود و البته راه او ، همچنان ادامه دارد.

شعبان بی مخ در برابر خانه مرحوم مصدق در تصویر می‌بینید. تصاویر بیشتر در منبع.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/25691

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 28 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب