روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

تاخیر سه ماهه در پرداخت حقوق کارگران واحد طیور مجتمع کشت وصنعت زیاران

یکی از کارگران واحد طیور مجتمع کشت وصنعت طالقان زیاران از تعویق بیش از سه ماه از حقوق حدود ۲۳ کارگر این واحد به دلیل مشکلات مالی خبر داد.

این کارگر با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: کارگران مذکور که سابقه ۸ تا ۱۲ ساله در واحد طیور مجتمع کشت وصنعت زیاران را دارند به دلیل بهانه مشکلات مالی از فروردین ماه سال جاری حقوق نگرفته‌اند وفقط کارفرما به هر کارگر مبلغ یک میلیون تومان الحساب پرداخت کرده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر کارگران دچار مشکلات معیشتی بوده وبلاتکلیف شده‌اند، یادآور شد: مدیر عامل جدید که از ابتدای تیرماه وارد مجتمع شده است مدعی است مطالبات معوقه کارگران به مدیریت سابق مربوط می‌شود و در مقابل مدیر عامل سابق نیز نسبت به این موضوع بی‌توجه است.

به گفته وی تاخیر در پرداخت مطالبات معوقه کارگران واحد طیور مجتمع کشت وصنعت زیاران باعث تهدید امنیت اقتصادی و اجتماعی خانواده‌های این کارگران شده‌است.

این کارگر مدعی شد: کارفرما هر ماهه به کارگران قول می‌دهد که معوقات حقوقی آنان را پرداخت کند، اما متاسفانه با گذشت چندین ماه از سال جدید نه تنها حقوق کارگران برقرار نشده بلکه امنیت شغلی ندارند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=185365

پایان تحصن کارگران پتروشیمی تبریز بدون عملی شدن وعده‌های کارفرما

یکی از کارگران پتروشیمی تبریز با اشاره به تحصن ۱۶ روزه کارگران قرارداد مستقیم بخش تعمیرات و نگهداری این واحد تولیدی از خلف وعده مدیرعامل انتقاد کرد.

این کارگر در این باره به ایلنا گفت: تحصن حدود ۶۷۰ کارگر قرارداد مستقیم واحد تعمیرات و نگهداری پتروشیمی تبریز که ۱۰ روز بعد از شروع تعمیرات اساسی در این واحد تولیدی (۲۵ خرداد) آغاز شده بود در پی امضای توافق نامه ای با مدیرعامل در تاریخ ۱۰ تیر پایان یافت اما ظاهراً توافقات انجام شده تنها در حد وعده باقیمانده است.

وی ادامه داد: اعتراض صنفی کارگران در پی بازدید مدیرعامل از کارخانه و صحبت‌های تحریک آمیز وی مبنی بر وجود ۷۰۰ نیروی اضافی در این واحد تولیدی آغاز شده بود.

این فعال کارگری ضمن اشاره به بازگشت به کار کارگران در حالی که هیچکدام از مطالبات صنفی آنان هنوز محقق نشده است، افزود: رفع تبعیض حقوقی میان کارگران قرارداد مستقیم و کارکنان رسمی پتروشیمی تبریز مهم‌ترین مطالبه صنفی کارگران متحصن بوده و است.

به گفته وی، کارکنان رسمی وزارت نفت حدود ۴ برابر بیشتر از کارگران قرارداد مستقیم حقوق می‌گیرند.

وی تصریح کرد: از سال ۹۰ که شماری از کارگران پیمانی پتروشیمی تبریز به امید رفع تبعیض حقوقی با کارکنان رسمی این واحد تولیدی قرارداد مستقیم شدند، جزییات حقوق دریافتی آنان تغییر ملموسی نکرده است.

این فعال کارگری در ادامه بیان کرد: مدیرعامل پتروشیمی تبریز به دلیل توافق نامه ای که با کارگران امضاء کرده است، از طرف مدیران داخلی و هیات مدیره تحت فشار قرار دارد.

وی با انتقاد از فشار مدیران داخلی بر کارگران متحصن و اتهامات ناروای آنان، گفت: مدیرعامل هنگام امضای توافق نامه قول داد که تا پایان شهریور مشکلات معیشتی کارگران را حل کند و گرنه از سمت خود استعفاء می‌دهد.

به گفته این کارگر قرارداد مستقیم پتروشیمی تبریز، کارگران از زمان امضای توافق نامه نتوانسته‌اند مدیرعامل را ملاقات کنند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=185766

مرگ یک کارگر ساختمانی پس از سقوط از طبقه هفتم ساختمان

یک کارگر ساختمانی بر اثر سقوط از طبقه هفتم یک ساختمان در حال ساخت درمشهد جان خود را از دست داد.
به گزارش ایلنا، صبح دیروز ۲۱ تیر ماه، یک کارگر ساختمانی، هنگام کار در یک مجتمع مسکونی دربلوار شهید صیاد شیرازی مشهد به دلیل رعایت نشدن اصول ایمنی حین کار تعادلش را از دست داده وازطبقه هفتم به ته چاله آسانسور سقوط می‌کند.
این کارگر ۵۰ساله ایرانی در شرایط بسیار وخیم در چاهک آسانسور افتاده بود که توسط گروه‌های امداد و نجات به بیرون انتقال پیدا می‌کند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=185902

تجمع تعدادی از اعضای تعاونی وزارت جهاد کشاورزی در مقابل مجلس

جمعی از اعضای تعاونی وزارت جهاد کشاورزی امروز در اعتراض به تعیین تکلیف نشدن اراضی واگذار شده به این اعضا مقابل مجلس اجتماع کردند.

نماینده مردم تجمع‌کنندگان در تشریح دلایل تجمع و اعتراض این افراد گفت: هم‌اکنون حدود 4 هزار نفر عضو تعاونی وزارت تعاون جهاد کشاورزی هستند که در سال 1364 این افراد به صورت قانونی بخشی از اراضی بالای منطقه سرخه‌حصار و شهرداری منطقه 13 را خریداری کرده و مراحل قانونی واگذاری طی و حتی سند شش دانگ برای خریداران صادر شد، اما متاسفانه هم‌اکنون وضعیت این اراضی در بلاتکلیفی قرار دارد.

وی با اشاره به مطالب مطرح شده درباره وجود درختان و جنگل سرخه‌حصار در اراضی مذکور افزود: اراضی ما همجوار جنگل سرخه‌حصار است اما این را به جد می‌گویم که زمین‌های خریداری شده از سوی اعضا عاری از حتی یک نهال است.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=185739

شرخرهای مسلح یک روستا را در آمل به هم ریختند

گروهی از شرخرهای مسلح اجیر شده با هدف وصول طلب از یک یدهکار در روستای «مطهر» شهرستان آمل، با تیراندازی و رعب آفرینی این روستارا در وحشت فرو بردند و به گفته شاهدان عینی چند نفر را زخمی کردند.
شرخرها که روز جمعه برای اخذ طلب از یک بدهکار در روستای «مطهر» از توابع بخش دابودشت آمل حضور یافته بودند، پس از بی نتیجه ماندن درخواست های خود، با استفاده از سلاح های سرد وگرم و شلیک گلوله سبب رعب وحشت روستاییان شدند.
شرخرها پس ازحضور در منزل فرد بدهکار که نزدیک امامزاده و مسجد محل است در صدد وصول طلب برآمدند که پس از بی نتیجه ماندن گفت وگوها، با کلت و تفنگ دولول ساچمه ای اقدام به تیراندازی هوایی و ایجاد ترس کردند.
از سوی دیگر یکی از اهالی روستا دراین باره گفت: افراد شرور با ظاهری که نقاب برچهره داشتند، پس از شلیک چند گلوله حین فرار با اهالی روستا نیز درگیر و چند نفر ازآنان را به شدت زخمی کردند.
حدود شش نفر از اهالی روستای مطهر حین خروج از مسجد به ضرب قمه شرخرها که تعداد آنها بین 3 تا 9 نفر گفته می شود، مصدوم شدند.
شرخرهای شرور از راه شالیزارها اقدام به فرار کردند و سه خودرو آنها با پلاک آمل و بابل توسط اهالی روستا توقیف شده است.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/345618

قتل برادر با شلیک 7 گلوله

مردی که به دنبال اختلاف حساب مالی برادر تاجرش را مقابل حجره‌اش در بازار تهران به گلوله بسته بود دیروز در دادگاه کیفری استان تهران از خود دفاع کرد.
او گفت: ساعت 7:10 بامداد بیست و دوم مرداد 92 «محمد» 64 ساله که تاجر فرش بود در خودروی گلف خود مقابل حجره‌اش در خیابان مصطفی‌ خمینی گلوله باران شد. همان‌ موقع پیامکی از برادر کوچک محمد به‌نام «مهدی» به خواهرش رسید و این زن نیز تهدید به مرگ شد. بلافاصله مهدی 48 ساله بازداشت و به شلیک خونین به برادرش اعتراف کرد.
این مرد در تشریح جزئیات اختلاف با برادرش گفت: 17سال پیش وقتی از خارج از کشور به ایران برگشتم محمد خانه‌ای را که پنج میلیون تومان ارزش داشت به قیمت هشت میلیون به من فروخت اما چون پول کم داشتم پدرم سه میلیون تومان به من پول داد و برادرم سند خانه را به نام من نزد. سال‌ها از این ماجرا گذشت و من و زن و بچه‌ام در آن خانه زندگی کردیم، اما یک‌باره خواهر و برادرم تصمیم گرفتند ما را از خانه بیرون کنند. چون به مواد مخدر شیشه معتاد بودم و حال و روز خوشی نداشتم بارها به آنها التماس کردم تا اجازه دهند زن و بچه‌ام آنجا زندگی کنند اما قبول نکردند. آنها از من در دادسرا شکایت کردند. وقتی برادرم در دادسرا به من گفت باید خانه را تخلیه کنم و اجاره 17 سالی را که در آن خانه زندگی کرده‌ام، بپردازم درگیری ما بالا گرفت و از او کینه به دل گرفتم.
 وی ادامه داد: می‌دانستم برادرم مقابل حجره‌اش در بازار یک اسلحه دفن کرده است. به همین خاطر نیمه‌شب به آنجا رفتم و پس از کندن زمین اسلحه را برداشتم. صبح وقتی برادرم با ماشین به بازار آمد مقابل او ایستادم و به رویش اسلحه کشیدم. می‌خواستم او را تهدید کنم تا از شکایتش صرف نظر کند و خانه‌ام را به نامم بزند، اما یک‌باره دستم روی ماشه رفت و 7 تیر از اسلحه شلیک شد. من که ترسیده بودم بلافاصله با موتور فرار کردم و به خواهرم پیامک فرستادم و او را هم که عامل بدبختی‌هایم بود تهدید به مرگ کردم.
قتل‌های خانوادگی
یک زن جوان که آذرماه پارسال در رشت شوهرش را کشته و جنازه‌اش را در جنگل به آتش کشیده و راز جنایت را هفت ماه در سینه پنهان کرده بود، دیروز در اداره آگاهی لب به اعتراف گشود و گفت که به خاطر اختلاف‌های خانوادگی و مشکلات بی‌پایان دست به این جنایت زده است.
هفته گذشته نیز یک زن جوان در استان گلستان به خاطر اختلافات خانوادگی با همسرش دو فرزند خردسالش‌ را مسموم کرد و در نتیجه مرگ یکی از فرزندانش را رقم زد. این زن که با صحنه‌سازی قصد داشت پلیس را گمراه کند در نهایت لب به اعتراف گشود و به مسموم کردن آش با مواد شیمیایی اعتراف کرد.
همچنین شانزدهم تیر ماه یک مرد معتاد در شاهرود پسر 17 ساله‌اش را قربانی خشم خود کرد. هشتم تیر نیز یک مرد معتاد همسر سوم و پسر شش ساله‌اش را در تهران به طرز هولناکی کشت. این مرد در بازجویی‌ها گفت: چون همسرم به من بی‌اعتنا بود و درخواست طلاق داده بود، دست به کشتن او زدم.
سوم تیر ماه همچنین یک مرد سالخورده در شهرستان اراک همسر 69 ساله‌اش را با چاقو کشت و دعواهای خانوادگی‌ را علت قتل عنوان کرد. این مرد گفت: وقتی بار دیگر همسرم مشاجره به‌راه انداخت سرش را به دیوار کوبیدم و با چاقو به جانش افتادم.
بیست‌ونهم خرداد یک مادر 70 ساله در درگیری چهار پسرش در شهرستان مانه و سمنقان از توابع استان خراسان‌شمالی کشته شد. این زن که از سوی یکی از پسرانش به عقب رانده شده بود بر اثر ضربه مغزی جان سپرد. سی و یکم اردیبهشت امسال یک زن سمنانی به دست شوهر معتادش به آتش کشیده شد. او بیستم خرداد ماه روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شد.
 مرد 32 ساله در بازجویی‌ها گفت: همسرم پس از درگیری گالن بنزین را روی خودش ریخت و تهدید به خودسوزی کرد. در این میان من که کنترل اعصابم را از دست داده بودم با فندک او را به آتش کشیدم. نوزدهم خردادماه حکم مرد جوانی که در دعوا بر سر دستگاه بدنسازی عمویش را در خانه موروثی کشته بود در دیوان عالی کشور تایید شد و این مرد در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.
دهم خرداد امسال یک مرد 60 ساله در اقدامی هولناک دختر 17 ساله‌اش را در شهرک حسن‌آباد کنگاور کشت. این مرد گفت: دخترم را کشتم چون مشکلات اخلاقی داشت.
انتشار خبر قتل این دختر در رسانه‌ها سر و صدای زیادی به پا کرد و خواهر این قربانی گفت: پدرم از ترس بی‌آبرویی، خواهرم را کشت. دوم خردادماه نیز یک داماد خشن پدرزنش را در شهرستان سرایان خراسان‌جنوبی از پا درآورد. این مرد 26 ساله گفت: به خاطر اختلاف‌های قدیمی مقابل خانه پدرزنم کمین کردم و در فرصت مناسب با چاقو به جانش افتادم. اول خرداد نیز یک مجرم سابقه‌دار برادر 24 ساله‌اش را در حوزه کلانتری 275 باقرشهر تهران با شلیک گلوله به قتل رساند و خودش را تسلیم پلیس کرد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/345668

علایم اختصاری ظروف یک‌بار مصرف نشان چیست؟

مهران معلم اظهار کرد: استفاده از ظروف پلیمری یا به اصطلاح یک‌بار مصرف پلاستیکی به چند دلیل از قبیل استفاده آسان، صرفه‌جویی در زمان و رعایت بهداشت در زندگی مردم نقش گسترده‌ای پیدا کرده است. البته یکی از ایرادهای استفاده از این ظرف‌ها، آلودگی محیط زیست به دلیل قابل بازیافت نبودن این ظرف‌ها است.
استفاده از این ظرف‌ها می‌تواند در سلامت فرد اثر زیادی داشته باشد. استفاده از ظرف‌های یک‌بار مصرف نامناسب، عارضه‌های بسیاری به همراه خواهد داشت.
ظرف‌های یک‌بار مصرف انواع زیادی دارند که برای هر نوع غذا یا نوشیدنی باید از ظرفی که برای آن نوع ماده غذایی ساخته شده استفاده کرد. مصرف‌کنندگان ظرف‌های یک‌بار مصرف باید به نشان‌های اختصاری که در کف ظرف نقش بسته، توجه کنند. مانند PP یا PS که نشان‌دهنده جنس ظرف و در نهایت بیان‌گر نوع مصرف و کاربرد آن ظرف است.
یکی از این علایم
PP یا ظروف "پلی‌پروپیلن” است که برای جابه‌جایی فرآورده‌های غذایی داغ از قبیل آش و حلیم با دمای بالاتر از 70 درجه سانتی‌گراد استفاده می‌شود. همچنین برای بسته‌بندی فرآورده‌های لبنی مانند ماست، خامه و پنیر نیز استفاده می‌شود.
ظروف با علایم PS یا ظروف "پلی‌استایرن” تنها برای فرآورده‌های غذایی در دمای عادی و کمتر از 70 درجه سانتی‌گراد توصیه می‌شوند و نمی‌توان از آن برای نوشیدنی‌های داغ مانند چای، شیر و قهوه، فرآورده‌های غذایی با دمای بالا  و فرآورده‌های خوراکی چرب مانند کره و مارگارین استفاده کرد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/345675



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 23 تير 1393برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب