یک خبر و چند خبر کارگری
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

مقایسه جایگاه علمی وزیران علوم احمدی نژاد و روحانی

نمره اچ ایندکس : «در سایت مرجع اسکوپوس - بزرگ ترین پایگاه اطلاعاتی «چکیده» و «استنادی» علمی دنیا- و در فاصله سال های 1996 تا 2013 نام فرهاد دانشجو – رییس دانشگاه آزاد در دولت قبل- با 5 مقاله علمی دیده می شود در حالی که اچ ایندکس او هم 2 از 50 است.
همچنین اچ ایندکس رضا فرجی دانا (وزیر علوم در دولت روحانی که با استیضاح کنار رفت) 12 از50  و اچ ایندکس محمود نیلی احمد آبادی (گزینه وزارت علوم که روز چهارشنبه موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس نشد) 13 از50 است.
محمد مهدی زاهدی نیز همان گونه که گفته شد نمره اچ ایندکس ندارد و از کامران دانشجو هم اطلاعاتی در سایت مرجع اسکوپوس ثبت نشده است.»
- [h- index یا شاخص هیرش، یک شاخص عددی است که بهره وری و تاثیر گذاری علمی دانشمندان را به صورت کمّی نمایش می دهد و با در نظر گرفتن «تعداد مقالات پُر استناد» تعیین می شود. در دایره المعارف مجازی ویکی پدیا با استناد به سایت اسکوپوس آمده است که اچ ایندکس دکتر حمید میرزاده در مهر 1392 و بر پایه 140 مقاله پر استناد 22 بوده است.  مراجعه به سایت اسکوپوس اما نشان می دهد شاخص میرزاده 24 و اچ ایندکس فرجی دانا نیز 14 است.]

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/363501

۱۲معدنچی در کلمبیا کشته شدند

در پی حادثه فرورفتن معدن زغال سنگ «لاکانچا» درشهر «آماگا» کلمبیا در آمریکای جنوبی، دست کم ۱۲ معدنچی جان خود را از دست دادند.

معدنچیان ناخواسته یک مخزن بزرگ آب ایجاد شده در این معدن را که ۷۰۰ متر عمق دارد، سوراخ کردند و این کار باعث شد تا ۳۰۰ متر از معدن به زیر آب برود.

نیروهای امدادی تا جایی که آب بود، پیش رفتند اما در آنجا نه خروجی وجود داشت و نه ارتفاعی که بتوانند روی آن قرار گیرند و غرق نشوند. افزون بر اینکه در آنجا اکسیژنی نیز وجود نداشت.
گفتنی است، بارش شدید باران در روز پنجشنبه باعث ریزش تونل این معدن که بیش از ۴۵۰ متر عمق دارد، شده بود که در نخستین ساعات این حادثه از مجموع ۳۶ معدنچی در حال کار، ۲۴ نفر پیش از ریزش معدن جان خود را نجات دادند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=219192

تجمع کارگران مجتمع فولاد سازی ایتالیا در مقابل وزارت توسعه اقتصادی

بیش از ۶۰۰ کارگر کارخانه آلمانی فولادسازی شهر ترنی ایتالیا، در حالی که شعار می‌دادند «کار کار»، با تجمع در مقابلساختمان وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا در رم، به تصمیم مسئولان این کارخانه برای اخراج صد‌ها کارگر اعتراض کردند.

کارگران مجتمع فولادسازی ایتالیا در اروپا در اعتراض به اخراج ۵۵۰ نفرازهمکارانشان در شهر «ترنی» مقابل ساختمان وزارت توسعه اقتصادی این کشور در شهر «رم» تجمع کردند.

 یکی دیگر از کارگران گفت: «ما از ۱۰ روز پیش تظاهرات اعتراض آمیز خود را به اخراج کارگران آغاز کرده‌ایم و تا زمانی که دولت به ما اطمینان ندهد این افراد می‌توانند به سرکار خود بازگردند و هیچ کارگر این مجتمع اخراج نخواهد شد به این اعتراضات ادامه خواهیم داد».
مجتمع فولاد سازی ترنی ایتالیا در یک صد کیلومتری شهر رم واقع است و بزرگ‌ترین کارخانه تولید فولاد اینوکس در اروپا است.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=218951

تعویق ۲ ماه حقوق ۱۰۰ کارگر شهرداری فسا

پرداخت حقوق ۱۰۰ کارگر خدماتی و فضای سبز شهرداری «فسا» در استان فارس دو ماه به تاخیر افتاده است.

این کارگران که تحت مسئولیت دو شرکت پیمانکاری در نقاط مختلف شهر فسا به کارهای خدماتی و فضای سبز مشغول‌اند حقوق شهریور و مهرماه سال جاری را دریافت نکرده‌اند.

این  دو شرکت پیمانکاری در مجموع حدود ۱۰۰ کارگر دارند که هر ماه حقوق کارگران را با تاخیر پرداخت می‌کنند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=219262

یک کارگر ساختمانی بر اثر ریزش آوار کشته شد

یک کارگر ساختمانی در حال انجام کار در تهران بر اثر ریزش آوار جان باخت.

در این حادثه که صبح امروز در خیابان بهنود رخ داد، یک کارگر ۲۸ ساله در حین تخریب بخشی از یک ساختمان سه طبقه قدیمی بر اثر ریزش دیوارهای جانبی در زیر آوار گرفتار شد.
منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=219326



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 10 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب